Vare tilføjet til kurv
VI LEVERER NU HVER TIRSDAG OG FREDAG.
NYHED! INTET MINIMUMSKØB NÅR DU HANDLER

Handelsbetingelser

1. GENERELLE OPLYSNINGER

Rigtigmad ApS

Sleipnersvej 1

4600 Køge

mail@rigtigmad.dk

CVR:38938495

 

2. BETALING

Du kan anvende en lang række betalingskort på Rigtigmad.dk. 

Vi tager imod Dankort, Visa samt Mastercard.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Hver gang der hæves et beløb på dit kort, vil du modtage en kvittering på den e-mail som er tilknyttet din profil.

Se yderligere information omkring medlemskabet under punktet "Medlemsbetingelser".

Alle beløb vil være opgivet i DKK inkl. moms.

 

3. PRODUKTER

På Rigtigmad.dk finder du unikke fødevarer samt forædlede varer. 

 

4. LEVERING

Forsendelsen placeres efter anvisning i feltet "leveringsanvisning". Den finder du, når du checker ud. Du kan f.eks. skrive "I garagen, ved hoveddøren, i skuret eller hos naboen (oplys da navn)".

Forsendelsen leveres som flexlevering, hvilket betyder at fragtmanden kan stille forsendelsen ved din hoveddør såfremt du ikke er hjemme. Såfremt dette ikke kan lade sig gøre, vil fragtmanden kontakte dig telefonisk for at finde den bedste løsning. 

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at levere til ikke-brofaste øer.

 

5. FORTRYDELSESRET

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Mange af vores varer er ferske fødevarer samt kolonialvarer, og dem tager vi ikke retur (Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr 4).  

Skulle der opstå et problem med en leveret vare, fordi den er gået i stykker undervejs, eller der er et andet problem, skal du hurtigst muligt kontakte os (senest dagen efter levering kl. 12.00).                                                                                                                

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varer.

 

6. RETURNERING

Hvis din returnering drejer sig om andet en ferske fødevarer samt kolonialvarer, skal du sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse. Dette skal ske senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

  • du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Rigtigmad ApS

Sleipnersvej 1

4600 Køge

 

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

7. REKLAMATIONSRET

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Dette gælder ikke for ferske/frosne fødevarer samt kolonialvarer. 

Varen sendes til:

Rigtigmad ApS

Sleipnersvej 1

4600 Køge

 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.  

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

8. PERSONDATAPOLITIK

Når du opretter dig som medlem, har vi brug for følgende oplysninger: 

- navn 

- adresse 

- e-mail

- betalingskort

Registrering af disse oplysninger anvendes udelukkende til at levere dine bestillinger samt håndtering af dit medlemskab. 

Din oplysninger bliver opbevaret så længe, du er medlem, og op til to år efter eventuel afmelding. Dette sker udelukkende i tilfælde af indsigelser. 

Betalingskortoplysninger opbevares krypteret ved PCI DSS compliance standard. Rigtigmad.dk har ikke direkte adgang til disse, da de opbevares sikkert af vores betalingspartnere. 

Alle oplysninger opbevares udelukkende for at give dig den bedste service og vil aldrig blive solgt eller videregivet til tredjemand.

Tilmelder du dig et arrangement, nyhedsbrev eller lign. på vores hjemmeside, registrerer vi alene de oplysninger, du indtaster med henblik på fremsendelse af bekræftelse på tilmelding. Registreringen sker ved, at de indtastede oplysninger sendes automatisk via e-mail. Efterfølgende gemmes denne mail med henblik på fremsendelse af information om andre arrangementer, der kunne have din interesse. Mailen lagres alene på vores e-mail-server.

 

9. KLAGEADGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice@rigtigmad.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 1. januar 2018.